tHiS iS Me


SaLaM kepade sume blogger yang sampai secare jujur.. atau secare tak d'sengaje kan.. hehe..

kalau nak tau nie le muke ak.. atau lebih d'kenali
sebagai ApEx oleh teman2..

nak tau apasal ApEx??.. mungkin dah tau kot lepas tngk pic nieh.. kan .. kan..

hurm... secare jujur nye.. ak tak nak citer pasal dr ak nie..
tp dah ramai sangat yang tanye bile tngk jerk muke ak nie..

"awak nie melayu ke cine?".. aduss.. tu la soalan yang first ak dapat bila jumpe member2 baru.. tak kisah le dari mane pun..

ade macam cine ke muke ak nie?? macam korea ade la..
(huhu perasan t'lebih le plak..)


urm.. ini le kisah nye..

satu hari tu ak pegi le kedai..
nak tolong mak aku beli barang..
haha.. macam rajin sangat jerk..
tp pada hari dan waktu yang same tue..
raya haji le pulak..
so.. ak terpakse le pegi kedai cine..
nak tak nak terpakse le jugak..
nanti balik^2 umah.. mak aku lak tanye..
"barang nye kamu jual balik ke??"

huhu.. tanpa segan silu ny aku masuk..
dan terus mencari barang yang aku nak beli..
tp pekerja kedai cine tu asyik tnye aku jer..
dah la cakap dalam bahase die..
kui..kui.. ak pun mendiam diri le..
buat isyarat tangan..



yang aku plak satu hal..
apasal la aku tak cakap je..
"saya orang melayu ma"
tp tak pe la.. pekerja die pun da tak kacau aku..

hum.. jadi aku pun teruskan mission..
mencari barang2 yang tersenarai dalam list..
(haha.. macam banyak je.. padahal nak beli beras je)

so.. ak pun amik la sekampit beras..
lalu terus ke kaunter pembayaran..

ALAMAK!! lupe plak.. nie kedai cine..
kat kaunter pun mesti la cine jugak..
aku pun terus je la letak barang kat kaunter tue..
tauke tu tanye aku plak dalam bahase die..
"@$%^%^&*" aku pun tak paham.. ape yang die mencarut nie..
tp die ade wat isyarat tangan.. maksud die ini je ke barang nye..
aku pun angguk je la.. sambil garu kepale..

pastu aku nampak die macam sedang mengira..
habis je die kira.. die cakap kat aku..
"!@^%$*&".. aduyai.. kalau le aku paham..
secare kebingungan nye..
aku pun mengeluarkan segala duit yang ade..
dalam RM 25 kut.. seingat aku la..

lepas tu tauke tu cakap..
"shi qi".. tujuh belas..
baru la aku paham..
ish3.. secare t'sengih2 aku pun amik barang tu & terus belah..


5 hari kemudian...

aku dalam perjalanan ke universiti..
huhu.. aku sebenarnye seorang student rupe nye..
mase aku dalam Light Rail Transit (L.R.T)..
ade la sorang aunte chinees nie..
die dari station wangsa maju..
tibe2 je die datang kat aku..
awal2 lagi aku dah pikir dah..
"mak cik nie mesti ingat aku ni anak bangsa die.."
tapi d'sebab kan hormat pada orang tue..
(hehe tunjuk baik da~)
aku diam je dulu.. sampai die bersuara..
"!@@#$#%%$" dalam bahase die la.. bkn mencarut..

d'sebab kan kejadian tempoh hari..
aku terus je bersuara..
"aunte.. saya nie melayu la aunte.."

terkejut minah yang duk sebelah aku nie..
rupe nye die pun ingat aku cine..
ish3.. alamat dapat awek cina la aku nie..

huhu.. aku pun terus tanye aunte tue..
die nak pegi pasar seni rupe nye..
die tanye betul ke naik yang nie..

urm itu la kesoh nye...

pada blogger2.. yang lawat blog nie..
I'm Malay yerk.. bukan cine.. hehe..
salam perkenalan..

0 oRaNg puNya kAta:

Post a Comment