ya RaMadhan....

.....................................................................................................
JiKa aKu MaTi diSaAt iNi..
aku terTaNya-taNya..


aDaKah taUbaT kU diTeRiMa....


dikeTiKa iTu..
aKu bersujud kepada-Mu..
MeNitisKaN aiR MaTa TaNpa HeNti..


aKu seDiH...
terKeNaNg keMbaLi..
aKaN doSa-doSa Ku yG laLu....


KeTiKa aKu GeMbiRa..
aKu LupA uTk sujud pAda-Mu...
diWaKtu aKu keCeWa..
aKu KeMbaLi kepaDa-Mu..
hiNa Nya aKu..

ya Allah..
aKu MaLu uTk MeNadaH taNgaN koToR Ku..
MeNagiH siMpaTi daRi-Mu..


jiKa taNgiSaN iNi teLah..
kaU cipTaKaN..
uTk aKu seSaLi aTaS perbuAtaN ku..


aku reDha ya..ALLAH..

aku redHa..
uTk MeNitiSkaN Nya taNpa heNti..
biArLaH
ia beRdaRah seKaLi puN..


aGaR Engkau teRiMa taUbaT Ku..


daN jiKa EngKau..
beRiKaN akU peLuaNg KeDuA..


aku poHoN dGn SaNgaT..
aKu MoHoN dGn SaNgaT..

uTk LaHiR.. SeMuLa..
taNpa MeMikuL beBaN doSa..


tiAp KaLi..
aKu sujud..
aKu MeNaNgiS..
..saMbiL MeMohOn tauBat daRi Mu...

haNya iTu..
yG aKu teRdaya..

KeRaNa aKu KeRdiL.. di siSi-Nya..

...........................................................................................................................



1 oRaNg puNya kAta:

azli said...

salam ramadan dari kami http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

selamat hari raya aidilfitri salah silap harap ampun dan maaf..

"Ramailah orang memasang pelita,
berbaju melayu cantik ceria,
Salam dihulur kemaafan dipinta,
Menyambut aidilfitri hari mulia"

Ramadan tetap di rindu.. moga kita berjumpa ramadan akan datang insyaAllah ..ramadan bulan pengampunan.. maka mohonlaah taubat pada Allah moga diampunkan dosa-dosa hambanya yang ikhlas

Post a Comment